Başlangıç > Uncategorized > NTV (eNTiVi değil NeTeVe)

NTV (eNTiVi değil NeTeVe)


Komşularım!.. Fr. kökenli “Adapté” diye Türkçe bir sözcük yoktur. Onun yerine olsa olsa ‘uyarlanmış’ olabilir. Domuzdan yana mısınız yoksa!? İzleyiciler öyle bilmez NeTeVe’yi. Dili güzel kullanma ödülünü hak ederek alabilmek için güzel Türkçemize özenli özen gerek.

Hiç değilse eNTiVi değil, NTV (NeTeVe) çalışanları benimsemeli böyle bir yaklaşımı…

Birkaç hafta önce rica etmiştim, yayınlarınızda kullandığınız dil Türkçe değil demiştim. Yanıt alamadım. ‘Sorun değil’ deyip ricamı yineliyorum. ‘Bıkıp usanmak yok…’ derken kendim gibi Türkçeyi düzgün kullananlar için demiştim, yoksa sizin gibi hafızlar için değildi…

Özetle, İstanbul Trafiğini anlatan bayan ‘dilini eşek arısı soksun dilerim’ demiştim, dileğim kabul edildi sanırım. Arapça ‘sürat’ yerine Türkçe ‘hız’ diyebilir. “LİNGO”yu sunanDilara da (Fr. kökenli) etap (etapé) yerine (yol yakınken) aşama/adım dese birkaç yürek daha kaza-nırsınız, Türkçeye saygı adına!.. ”Ben sen o, biz siz onlar değilse kim, şimdi değilse ne zaman?..”

Bilgi: Ana Sütüm Türkçe ve Türkçeye Kanat Gerenler, “Çok Sat(ıl)an” listelerindeydi…

Dilek: “Yaban sözcük tutkunluğuna son verin,” lütfen!..“Türkçenin, yaban sözcükten, Batı baskısından kurtulması, aydın dilsever tepkisiyle gerçekleşir.” (Emin Özdemir)

Anımsa: Türkçeyi, suyu, elektriği , zamanı akıllı kullanan, aklını da akıllı kullanmış olur…

Pirireis Mh. 1125 Sk. No. 5C/15 Mersin 33110 / 90+(532) 606 5776; 90+(324) 327 4749

M. Ali Sulutaş (Kurutaş değil yani, anlayacağınız…) 20.7.2010 (Nice bayramlara erişelim…)

Kategoriler:Uncategorized
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

