Başlangıç > Uncategorized > BİR RİCA: DOSTLARIM! ÇOK DEĞİLSE DE ACİL!..

BİR RİCA: DOSTLARIM! ÇOK DEĞİLSE DE ACİL!..


Sevgili dostlarım: “Kampanya” denilen yeni bir girişim başlattım, ‘change.org’ öbeğinde.

Bir süredir, belleğimi zorlayıp durdu. İki yılı aşkın bir süredir, Türk Dili ve Atatürk ile başlayıp, “Sayın TDK Başkanı, Kısacık yanıtınız doyurucu olmasa da, çok geç yanıtlanmış olsa da teşekkür ederim. Soyadların hep büyük yazaçla yazılması bağlamında bir kural yoksa neden öyle yazılması yeğlenir? Başka bir deyimle, bana verdiğiniz yanıtın yeterli olmadığı kanısındayım. Belirttiğiniz gibi, "dilekçeler ve resmî yazılarda soyadını oluşturan bütün harflerin büyük yazılması…" neden tercih edilir? Tercih ettiren kim? Danışmanlarınız ne derler acaba bu bağlamda. Ana amaç bağcıyı dövmek değil, bu sorunu en tepeden çözdürerek, kişiye ve dolayısıyla ülkeye artırım sağlamaktır. Saygılarımla, Mehmet Ali Sulutaş / Dile de duyarlı bir yurttaş 18.2.13” ile sürdürdüm. Yardımcı olduğum ‘change.org’ sorunca bu girişim aklıma geldi. Bir ek görüntü katılımı 8 kat artırsa da, girişimim herkesi ilgilendirse de görüntü eklemeye yetkin değilim. (Soruma, TDK’den yeni bir yanıt gelmedi, henüz…)

Ne “MUSTAFA S. KAÇALİN” ne “Mustafa S. KAÇALİN”, fakat “Mustafa S. Kaçalin.” Kısaca, adınızın sadece baş harfleri büyük olsun yeterli. Özellikle soyadın tamamının büyük yazaçla (harfle) yazılması gerektiği gibi bir alışkanlık edinilmiş ya da zorunlu gibi gösterilmiş, o kadar… Bana inanmayan, “Hatice’ye sorsun.” Bu bağlamda, dil uzmanlarına danıştım, TDK Başkanına sordum, Başkan görevine ve sorana saygı gösterip yanıt vermiş: “Soyadlarının yazılışında ilk harfin büyük yazılması dışında bir kural bulunmamaktadır. Ancak dilekçe ve resmî yazılarda soyadını oluşturan bütün harflerin büyük yazılması tercih (!) edilir…” Başkan unutup, ya da alışkanlığına yenik düşüp, benim ve kendisinin soyadlarının tamamını büyük harfle yazıp, yanıtı göndermiş. Hemen sordum, ‘Soyadların hep büyük yazaçla yazılması bağlamında bir kural yoksa neden öyle yazılması yeğlenir?’ diye, 18.2.13’te, ama 12.8.15’de henüz bir yanıt yok…

Beri yandan, düşüncesine başvurduğum Sümer Bilimcisi M. İlmiye Çığ: “Sayın Sulutaş, bu yaşıma geldim soyadımı hiç büyük harflerle yazmadım. Etrafımda olanlarda da görmedim. Bildiğime göre de öyle bir kural yok. Ne yazık ki, aklına gelen istediğini yapıyor…” dedi. Emine Azboz ekledi: “Değerli dost merhaba! TDK’ye ’80 sonrası getirilen yetkililer, iktidar emir vermeden böyle bir şey yapabilirler mi? Sanki dil devrimi yapılmamış gibi eski sözcük-lerin hortlatılması karşısında.” 8.3.13. Dil savaşçısı Tarık Konal da destek oldu, o sırada…

Girişimimi imzalayıp bana destek verirseniz sevinirim… mas, 12 Ağustos 2015 Çarşamba.

Mehmet Ali Sulutaş, MBA (Ott. Ü.); İktisat (İst. Ü.); duyarlı yurttaş, araştırmacı, yazar, çevirmen

Kanada Belçiliği’nin onursal “Muhtar” sıfatlı temsilcisi; TURAB Kurucu Genel Sekreteri, YİK Bşk Yrd, şimdilerde onur üyesi; Mersin Sivil Toplum Birliği Platformu Kurucu, Onursal Başkanı; Tüm Çeviri İşletmeleri Der Kurucu Gen Sekr, onur üyesi; Tokyo Türk Kültür Enstitüsü’nün iki Türk onur üyesinden biri; İçel Sanat Kulübü kurucularından; Düşüncelerin Dansı, Ana Sütüm Türkçe, Üçüncü Arka, Türkçenin Kandilleri, Türkçeye Kanat Gerenler, Uzun Yolun Kısası, Türkçenin Silifke Durağı, Tanıklığımda Silifke’nin Yoğurdu, Hoşgörü İskelesi Mersin, Sümer’den Günümüze Türkçenin Haritası kitaplarının yazarı, derleyicisi, sunucusu…

Amazon.com: Migration Ballads-A Poet’s Journey (9781891386398): Ali F. Bilir

mehmetalisulutas.wordpress.com; twitter.com/mehmetalisuluta; akdenizhaberleri.net

Bilgi: Ana Sütüm Türkçe ve Türkçeye Kanat Gerenler, “Çok Sat(ıl)an” listelerindeydi…

Dilek: “Yaban sözcük tutkunluğuna son verin,” lütfen!..

Anımsa: Türkçeyi, suyu, elektriği , zamanı akıllı kullanan, aklını da akıllı kullanmış olur…

Pirireis Mh. 1125 Sk. No. 5C/15 Mersin 33110 / 90+(532) 606 5776; 90+(324) 327 4749

Öylesine bir bilgi; Günümüz Türkçesinde. “mıtırıp=çingene, dilenci; urba=giysi” demektir.

Kategoriler:Uncategorized
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

