Başlangıç > Uncategorized > “TÜRKİYE DÜZENSİZ SİSTEMLER ÇALIŞMA TOPLULUĞU” ETKİNLİĞİ

“TÜRKİYE DÜZENSİZ SİSTEMLER ÇALIŞMA TOPLULUĞU” ETKİNLİĞİ


Sevgili Erkan Başkan, (Yılmaz Bozan’la ilgili asıl öykü;)

8-10 yıl önce Sanat Sokağı Kitapçısı YB’ye kitaplarımın ikisinden beşer tane verip,

(o zamanki fiyatla 10 TL’den satması için bıraktım, İSK’ye de bir bağış yapmayı düşündüm).

O da, yeni yaka olduğundan belki, kabul etti. Yılmaz birilerini dövüp gitti. Konuyu, o zaman Ünüsan Galeri görevlisi Nurgün Antmmen’e açtım, ilgilendi-ilgilenmedi, Yılmaz geri geldi: Beşini sattığını söyledi. ‘Acele etme, yerleş, hesabı tam alırım’ deyip, “ya hep, ya hiç!..” ilkemi yineledim. Arasıra uğradım, bahaneler uydurup hesap görmeyi zamana yaydı. Eylül başlarında vardığımda, “İşte 30 TL daha, geçen geldin, 20 TL’yi verdim, aldın, beş kitabı torbaladım, sen de alıp gittin!..” deyiverdi, beynimden vurulmuşa döndüm. Bahçede k-b köşede oturmakta olan, (anlaşılan sonra üye olup tanımadığım, adını bile bilmediğim genç) “Yarın bu saatlerde gel de aranızı buluvereyim, 100 liranın lâfı mı olur!.. Benim Yılmaz’a borcum var zaten…” dedi, Yılmaz da uygun gördü, ertesi gün (anımsadığım gibi Çarşamba), yaz sıcağında 15:30-16 arasında oradaydım. Biraz sonra da o genç geldi bir bayanla. Onları selamlayıp hazır olduğumu söyledim. Yılmaz’ı görüp geri gelince, “Rahatsız etme!..” diyen lokanta işleticisi Mahmut beni engelledi. Anladım ki, İSK kurucularından olduğumu bilmiyor.

Yılmaz iki de yalancı şahit belirlemiş, ama “Yılmaz Bozan’da alacağım kalmadı…” belgesi almayı unutmuş, benden. Yalancı şahitler de eveledi gevelediler, aslında…

Pazar sabahı, 9:30’da otobüs kalkış yerine vardığımda Yılmaz oradaydı, ‘İyi, seninle bu açmazı konuşacaktım…’ deyince, öfkelendi, gezeleyiverdi.. ‘İSK kurucularından olduğumu biliyor musun?’ diye sormamadan yanıtı yapıştırıverdi: “Ben de özgür bir işadamıyım!..” biraz sonra da Akdeniz Belediye otobüsü ve özel aracyla Eşbaşkan Yrd. Bedrettin Gündeş geldi. Yılmaz’ı, beni tanıdığından aracıyla toplantı yerine götürdü, otobüsün gereksiz gitmesini önledi, iyi davranış sergiledi. Toplantı sona ermekteyken dönüş için, BG beni aldı, ne o ne ben, Yılmaz’a “Gel!..” diyemedik, geri getirecek araçlı kimseler varken. Beni tanıyan kişi, BG ile başka yerde indiler. BG’nin “Yurttaşı evine bırak, gel!..” demesi yetti.doğrusu. Beni evime bırakan sürücü çok saygılıydı…

Olasılık: ‘Acaba benzerim var da olanları birlikte mi yaşamaktayız!?’ da demekteyim.

Yılmaz’ı gülümseten söylemi ıskalamadım: ‘Bir fiskeyle yıkabilecekken, saygılısın!..’

Bilgi: Aynı gün Eyüp Başkan’ın talimatıyla bıraktığım kitapların tamamını Kadir’den aldım.

Yurttaş, M. A. Sulutaş, MBA (Ott. Ü); İktisat (İst.Ü.); araştırmacı, yazar, çevirmen/ 7.10.2015

Kanada Belçiliği’nin “Warden-Muhtar” sıfatlı onur temsilcisi; TURAB Kurucu Gn Skr, onur üyesi; MSTB Platformu Kurucu, Onur Başkanı; Tüm Çeviri İşletmeleri Der Kurucu Gen Sekr, onur üyesi; Tokyo Türk Kültür Enstitüsü’nün iki Türk onur üyesinden biri; İSK kurucularından, Yay. Yönet; Düşüncelerin Dansı, Ana Sütüm Türkçe, Üçüncü Arka, Türkçenin Kandilleri, Türkçeye Kanat Gerenler, Uzun Yolun Kısası, Türkçenin Silifke Durağı, Tanıklığımda Silifke’nin Yoğurdu, Hoşgörü İskelesi Mersin, Türkçenin Haritası, Su I, II betiklerinin yazarı, derleyicisi…

Bilgi: Ana Sütüm Türkçe 2. Baskı ve Türkçeye Kanat Gerenler 1. Baskı, “Çok Sat(ıl)an”…

Dilek: “Yaban sözcük tutkunluğuna son verin,” lütfen!..“Türkçe, yaban sözcükten kurtulması, dilsever tepkisiyle kesin gerçekleşir!..” (Eğitimci, emekli Emin Özdemir)

Anımsa: Türkçeyi, suyu, elektriği, zamanı akıllı kullanan, aklını da akıllı kullanmış olur…

Yazılarında, konuşmalarında, yaşamında virgüle, noktaya çok özen gösteren biri.

Virgül gibi nerede dura(klaya)cağını, nokta gibi nerede bitireceğini iyi bilir…

Siz birincimsiniz, ben sizin ikincinizim; Türk dili üzerine yazdığım “ÜÇÜNCÜ ARKA” başlıklı kitabım da (öğünmek gibi olmasın) üçüncümüzdür, sırtımız yere gelmez!..

Kategoriler:Uncategorized
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

