Anasayfa > Uncategorized > Emin yeğen, sim kartım değişti, kayıtlı tlf numaraları yok oldu. Erkan’dan rica etmiştim babanın numa rasını, ama ya unuttu ya bilmem ne!.. Şimdi de iletilerim geri döner oldu Erkan’dan!..Neler oluyor Silifke’de?.. Birkaç aylık bu iş… Yardımcı olabilir misin?.. Sevgimle, mas 24.10.15

Emin yeğen, sim kartım değişti, kayıtlı tlf numaraları yok oldu. Erkan’dan rica etmiştim babanın numa rasını, ama ya unuttu ya bilmem ne!.. Şimdi de iletilerim geri döner oldu Erkan’dan!..Neler oluyor Silifke’de?.. Birkaç aylık bu iş… Yardımcı olabilir misin?.. Sevgimle, mas 24.10.15


Emin yeğen, sim kartım değişti, kayıtlı tlf numaraları yok oldu. Erkan’dan rica etmiştim babanın numarasını, ama ya unuttu ya bilmem ne!.. Şimdi de iletilerim geri döner oldu Erkan’dan!..Neler oluyor Silifke’de?..Birkaç aylık bu iş… Yardımcı olabilir misin?.. Sevgimle, mas 24.10.15 M. Ali Sulutaş*

Mersin BB, “Suriyeliler Sorunu” konulu bir Çalıştay düzenledi 16.10.15’te. 10-12 arası BB Başkanı Burhanettin Kocamaz açılış konuşmasını yaptı, GÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kemal Görmez sunumunu yaptı. MEÜ’den Doç. Ulaş Bayraktar yönetimindeki açıkoturum başladı, Çağ Ü’den Yrd. Doç. Dr. Eduerdo Chemin ile İltica-Göç Araştırma Mrk. Bşk. Metin Çorabatır konuşurken arkalarda gelişen uğultular önlenemeyince bu önemli Çalıştay az kaldı güme gittiydi. Yine de konu irdelenmeli. Öğle yemeğine ayrılanlar oldu…

Çalıştay grupları oluşturulmadan dağılınca, benim gibi katkı sağlayacaklar da (…). Öğleden sonraki oturumlarda “yerleşim/barınma-güvenlik-çalışma-sağlık-eğitim” gibi konular tartışılmış olabilir. Gönüllü olarak hizmet vermek isteyen düş kırıklığına uğradı. Türkçe öneri-lerimi sunayım bari: 1) “Hoşgörü Kenti” ya da “Hoşgörülü” kavramından biri başlığa girmeli; 2) Moderatör (geldiği yer belirsiz)=yönetici; İltica=sığınma, göç diye algılanmalı. (Moderato: Orta hızda tenor bir tempo belirten söz anlamında, İtalyanca bir müzik kavramı…)

Kurucuları arasında olduğum İSK-Mersin BB düzeni, 20. “Arkeoloji Günleri”, Fazıl Tütüner yönetiminde başladı. Özaydın ve Kocamaz başkanların konuşmalarıyla MEÜ öğrenci dinletisiyle ısınıp Töreni” başladı. “Efsaneler”le ünlenen A. Toroslu, önümüzden geçerken, ‘Sen neymişsin be abi!’ diye bağırmam üzerine önde oturan BB Başkanı Kocamaz bana doğru dönerek, “Ödül sana veriliyor sanmıştım!..” diye onurumu okşadı. Asıl kendisine teşekkür etmeliyiz, her yerde anıldığı gibi, kentin kültür-sanat etkinliklerini olağanüstü bir yaklaşımla desteklediği için. Bilir gibiydi sanki 1989’da ne çektiğimizi, İSK oluşturulurken, İstanbullu-Mersinli Semihi Vural’ın vurguladığı gibi…

Teoman Ünüsan Salonunda (Poster) Sergisi gezilip akşam yemeği yendi birlikte. Ertesi gün de sürdü, kent ve yöre kazı buluntuları-anlatıları. Anlatı sonrası sormalıyım: ‘Soli antik liman alt yapısına bir işlev kazandırılabilir mi?’ İSK-Mersin BB birlikteliği sonucu oluşturulan etkinliğin, Pazar günkü Ali Merzeci anlatımıyla, “Uzuncaburç Gezisi”ne de katıldım. Gezide son söylediğimi yazıda ilk söylemeliyim: ‘Ali, hep uygunu uygular!..’ Her gezide mutlaka yararlar edinirim. Bu gezide elde ettiğim yararlar şunlardır: 1) Her yiğidin bir çorba içişi vardır. Gedikli turizmci Celal Taşkıran yok artık, 10 gün kadar önce rahmetli oldu. İki otobüs dolusu insanı, ‘geride kalan eşine başsağlığı dilemeye götüremezdik, elbette.’ Demircili’de yeni açılan “Yörük Dinlence” yerini önerdim, emme rehber Ali Merzeci’nin, gösterecekleri, söyleyecekleri vardı: 2) Roma döneminde zeytinlik olan yerler makilik olmuş. 3) 6. yy’dan sonra yörede uygulanan vergi affı sonucu kilise ve 43 olan çiftlik sayısı artmış. Sadece taşları kalmış, bazilika diye anılan, büyük kilise, uzmanlara göre, en iyi korunmuş sarnıçlı olan en küçük tapınak Sinekkale’de, en büyüğü de en son göreceğimiz Cambazlı’da…

Sucuk pişirilecek aygıt hazırlanırken kayıp Ali Merzeci’nin sağ eli üzerine düşmesiyle yürekler yandı. Otobüslerden getirilen “İlk-yardım” çantalarından alınanlarla Ali’nin avucu geçici olarak onarıldı. Yolculardan bir bayan doktormuş iyi ki, işlem bilinçli yapıldı. Ali’ye sürekli sordum, “Zonklama var!..” “Dikiş attırmalıyız!..” gibi yanıtlar aldım. Sanırım iyidir…

Yaşlılık nedeniyle, tombalak attığımdan, ayak bağı olmamak için, kule, mezar, tiyatro gibi yerlere bilerek girmedim. Otobüste özellikle genç bayanlarca yüksek sesle konuşulması öteki yoldaşlarca hoş karşılanmadı. Gezi düzenleyenler buna da özen göstermeli. Bir kez daha anımsatalım; gezi-kültür-sanata özen gösterenlere teşekkürü çok görmeyelim…

* Kanada Belçiliği’nin onursal “Warden-Muhtar” sıfatlı temsilcisi; TURAB Kurucu Gen Sekr; Mersin STB Platformu Kurucu, Onur Bşk; T Çeviri İşletmeleri Der Kurucu Gen Sek, onur üyesi; Tokyo T Kültür Enstitüsü’nün iki Türk onur üyesinden biri; İSK kurucularından; Düşünceler, Ana Sütüm Türkçe, Üçüncü Arka, Türkçenin Kandilleri, Türkçeye Kanat Gerenler, Uzun Yolun Kısası, Türkçenin Silifke Durağı, Tanıklığımda Silifke’nin Yoğurdu, Hoşgörü İskelesi Mersin, Türkçenin Haritası gibi 12 brtik/kitap yazarı, derleyicisi… Bilgi: Ana Sütüm Türkçe 2. Baskı ile Türkçeye Kanat Gerenler 1. Baskı, “Çok Sat(ıl)an” listelerindeydi…

Güldürü: Adamın biri ölür, öbür dünyaya gider. Cennet-Cehennem kararı vermesi gerekir… Önce cennet’e girip bakınır ki, herkes namaz kılıyor. Sonra Cehenneme gidince görür ki; Asena, Banu, Bihter, Hadise (olanolmayan), Sibel hep oradalar, Cehennem’e gitmeye karar verir. Ama kapıdan içeri adım attığında ateş içine düşer. Zebani’ye sorar: “Nerede o ünlüler?” Zebani yanıtlar: “Onları reklam için koyduk, müşterinin ilgisini çeksin diye!..”

Kategoriler:Uncategorized
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Yanıt Bırakın

