Başlangıç > Uncategorized > DÜNYA KADIN GÜNÜ KUTLU OLSUN!.. SAYGI DUYMUYORUM, TANIMIYORUM, UYMUYORUM:

DÜNYA KADIN GÜNÜ KUTLU OLSUN!.. SAYGI DUYMUYORUM, TANIMIYORUM, UYMUYORUM:


SAYGI DUYMUYORUM, TANIMIYORUM, UYMUYORUM:

Açıklama yapmam da gerekmiyor. Duymayan kalmadı çünkü. CB sözcüsü İbrahim Kalın ne demişti: “Sadece tahliye: yargı sürüyor.” Partili CB” olduğu için,AKP’li MV eleştiri yapma hakları varmış! Bazen bazı durumları anlamakta zorluk çekiyorum, sizden yardım istiyorum. Şimdiki isteğim: Anayasa’da herkesin kanun önünde eşit olduğu yazar, uygulamalarda bu madde gerekçe olur. Okulda bize öğretilen buydu. Yasa, uygulanır mı uygulanmaz mı, onu tartışmıyoruz. Yasadan söz ediyoruz. Başka gerçeklik daha öğretirler hepimize; TC devleti yapılanmasında; yasama, yürütme ve yargı erkleri olmak üzere üç erk vardır ve TC Devleti’nin sistem belirleyicisidirler. Yandaşlık ve özel tutumlar engellenmiş olacağı gibi bize öğretilenler de uygulamaya geçirilmiş olacaktır. “Balık baştan kokar”, “İmam-cemaat” örneklerinde olduğu gibi tam Aziz Nesin’lik olaylar yaşıyoruz. İki gazeteci tutuklanıp, yargılanma aşamasında, AYM’ye başvuruyorlar…

Ülkenin ve yönetim sistemimizin yargı erkindeki en yüksek mahkeme bir karar veriyor: Tutuklu kesimi kaldırılması şekliyle mahkemenin devamına… Ülke tepesindeki yöneteni: “Kararı tanımı-yorum, saygı da duymuyorum…” diyor.Bu davranış; 1) yargı erkine müdahale değil mi?; 2) neye göre saygı duymuyorsun?; 3) nasıl bir karar çıksaydı kabul edecektin, saygı duyacaktın?; 4) 78 milyon içinden çeşitli mahkemelerde davalı olanlar da, aynı biçimde verilen kararlara aynı tepkiyi verseler ne olur?; 5) “başkanlık” isterken “aslında yapmak istediğim bu” mu demek istiyorsun?; “Ne istediler de ermedik?” demişti RTE, başbakanlığı döneminde Fethullah Gülen cemaati için. Sonra da “kandırıldık” diye eklemişti. CB, hem AYM kararına saygı duymadığını, hem “kandırıldık” diyor. Ben de sokaktaki vatandaşım, kimi örnek alacağım? Neyi, kimden, öğrenip nasıl davranacağım? Tüm izler birbirine karışmış gibi görünüyor; ayırt etmek ve gereğini yapmak, akılcı bilimselcilere düşüyor. “Mücadele” kazandığımız noktada da bitmez, devamı önemlidir. Ulusal Kurtuluş Savaşı sonrası gibi: “Uzun, ince bir yoldayız; gideceğiz gündüz-gece…” Işığı yakalayacağız böylece. “Saadet Pesen” saadet05 4.3.2016 Mersin, İmece…

Yukarıda açıklanan konu 4 Mart Cuma günkü Ortadoğu Gazetesi’nde şöyle yansıdı: MHP Lideri Bahçeli yazılı olarak Erdoğan ve Demirtaş’a tepki gösterip: HUKUK HERKESE… dedi…

Devlet Bahçeli, “Gün gelecek karalanan hukuk RTE’ye de gerekecektir,” deyip, SD’yi eleştirdi:

Diyarbakır Sur’a yürüyüş yapan HDP’lilere: “Yasa, Anayasa karşıtlarının, 6-8 Ekim 2015 olayları gibi yeni bir iç kargaşaya soyunması, çılgınlık, rezalet, namertliktir!..” dedi…

Aynı Gazete’nin 3 Mart sayısının başlığı, “KILIÇLAR ÇEKİLDİ” Anayasa – AYM kararıyla ilgili tartışmaların altından, AKP çıkar ortaklarının kavgası çıktı; B. Arınç: “Her yaklaşıma duruşa mide bulandıran bir dille saldıran, iktidar yanlısı yandaş çıktı ortaya. Bunlara, kısaca ’trol’ deniyor…” dese de; önceki CB AG’nin, RTE ile uzun restleşmesinden hiç uzlaşma sağlanamadığı ortaya çıksa da; ok yaydan çıkmıştır, her şey olacağına varacaktır. AKP’li bir MV de “AYM kaldırılsın!” deyip, AG’yi hedef gösterdi…

Saray’a (!) yakın olanlar, AYM kararıyla ilgili olarak RTE’nin sözlerini savunurken, BB AD’nin hiç yorum yapmaması dikkat çekti. Numan Kurtulmuş, “Özel düşünceleri… ” derken; CB Başdanışman Mustafa Akış, “Devlet ve Hükümet Başkanı sıfatıyla demiştir…” diyerek, denetimin henüz ‘Saray’da olduğunu vurgulamıştır…

Kayyum ile başı dertte olan ZAMAN Gazetesi’nin 2 Mart 2016 sayısı: Yolsuzluk/ Rüşvet soruşturmasını örtmek için: SON PARALELLER başlığıyla, özel yaşamı basınca didiklenen AYM Başkanı Prof. Zühtü Arslan, Kongre isteyen MHP’li ülkücü genç, TS-GS maçında kırmızı kart gösteren hakem, Konya’da alkollü yakalayan polis, Nazilli’de kurs açmayan öğretmen fotoğraflarla son paraleller olarak açıklandılar. Allah hışımdan esirgesin!..

Bilgi: Ana Sütüm Türkçe 2. Baskı ve Türkçeye Kanat Gerenler 1. Baskı, “Çok Sat(ıl)an”…

Dilek: “Yaban sözcük tutkunluğuna son verin,” lütfen!..

Anımsa: Türkçeyi, suyu, elektriği, zamanı akıllı kullanan, aklını da akıllı kullanmış olur…

Amazon.com: Migration Ballads-A Poet’s Journey (9781891386398): Ali F Bilir

mehmetalisulutas.wordpress.com; twitter.com/mehmetalisuluta; adanafikirplatformu.org Hakkımda fazla bilgi edinmek isteyene bilgisunar (internet) yardımcı olabilir…

Kategoriler:Uncategorized
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

