Başlangıç > Uncategorized > OTTAVA ve ÇORLU GEZİSİ:

OTTAVA ve ÇORLU GEZİSİ:


OTTAVA ve ÇORLU GEZİSİ: AC bağlantısı doğru yapıldığından Kamil yeğen ile ikinci oğlu Deniz gelmişlerdi. İyi ki uyum içindeki Mesut yeğen otel iptalini, sağlık gerekçesiyle iptal edildiğini daha önce çıtlatmıştı, yorum yaparak kendimi hazırlamıştım… Öyle de oldu Kamil beni doğrudan eve getirdi. Akşam gelin yeğen Nezahat ile Emine: “Aşk olsun amca bu sağlıksız duruma nasıl soktun kendini!?..” Torunlar Eren ve Deniz’in, “Ali Dede’ye kim, nasıl bakacak!?..” sorularına yanıt bulamadım. “Türkiye’de anında belli olan kan tahlili için teknolojisi ileri olan Kanada için 3 hafta gerekli olmasına” da… İlerisi için yerleşebileceğim ülke için de yanıt, deyim içinde gizliydi: Elbette, TÜRKİYE. [There is a need for a decent
explanation] Alterna hesabıma, Kamil yeğeni joint olarak kabul ettim. Derken, dönüş yolumun tıkalı olduğunu anlayan Kamil sorunu çözdü tek yön 30 km havaalanına uygun elemana giderek. Bir gün fazla kalmak pahasına. Gecikme bu nedenle oldu…

Yeğenler, kafa çalıştırdılar, saksı değil. Mesut, “Amca, baba yarısı!..” diyen Kamil^in talimatlarına uydu, beni karşılamaya, şoförünü gönderdi, ona tanımadığı adamın fotoğrafını gösterdi., Hemern tanıyıp tutuşturduğu isim levhasını bile açmaya gerek duymadı. Doğruca yanıma gelip saygısını gösterdi, Çorlu’yu iyi bilen Şükrü. Gideceğim yere götürdü. Hülya gelin bir akşam yemeğe götürdü, gömlek vs. getirdi. Mesut, VİF’ten bilet alıp beni götürdü. 10-12 yıldır kahrımı çekenlerin önerisine olur deyip; 22:30 otobüsü, 10 yerine, 2+1 koltuklu otobüste 21 numarayı aldım da sıkıntılı seyahati yaptım. Daha küçük olan küçük abdest giderici kapısı mutlaka yardım gerektirdi..Genelde helası susuz olan otobüs benim gibi yaşlı için değildi. 2+1’i İzmir yolunda denedim ama önceki yıllardaydı. İyi ki Arılar toplantısını o yıl Yeni Foça’da yapmışız, Anladım ki sağlıktan çok şey yitirmişim.

Öğlen yemekte sunuldu: Le ’Cola (Fr.) [İlk kez T’de]… (Buz gibi) Le ‘Cola keyfi… 7.6.2016

Gezi-içi-gezi: 19 Mayıs Çorlu-İğneada Gezisi –Abisiyle uyum içinde olan Mesut yeğen 3-4 hafta önce telefon ederek anne-babasıyla gitmem için yer ayırdı, yakındaki Kız Meslek durağında bindik, otobüse, ilk durak: Kırklareli ilinin en güneydeki Üsküp ilçesi. İlçede ihtiyaç giderip, çay içip, tören izledik. Daha sonra doğal ve ünlü çekim alanından geçtik. 33 yıl önce Lüleburgazlı Arı Güngör Özyürek buradan geçerken aracını boşa almıştık da geri çekmişti yüklüyken. Bu kez denemedik…

Asıl mağara durağında “Hardaliye” denen ‘üzüm suyu’ aldım. Hem de Edirne değil, yerel,

Kırklareli yapımı. 1-2 yerde çay-kahve molasından sonra küçük balık kızartması+irmik helvası için mola verildi. Daha sonra, sahilde ileri-geri tur atıldı, yükseklere çıkılıp, geri dönüldü. Herkes evine dağıldı,. Gezi, gezi anlamını bulana dek bizden geçmiş gibi. Akşam yemeği de böylece güme gitti. Paylaştım üzüm suyunu. Tüketim Önerisi: Hardaliyeyi buzdolabında saklayıp; soğuk tüketin.

Fayda: besleyici, kansızlığa iyi gelir. Antioksidan olup, kanseri önler; yaşlanmayı geciktirir; damar hastalığından korur; doğum sonrası iyileşmeyi destekler. (7.6.16 saat 2 sularında yağmur yağdı Mersin’de, kent elektriği kesildi. Vakıf Elektriği devrede, helal İyilik Vakfı’na. Kahvaltı sonrası biraz dolaştım. Birkaç saat önce yağan yağmurdan sonra bayağı renk atmış sarı-yeşil iğne ve yemyeşil yaprak yığılmış ortalığa. Maymuna sordum:”Dün sana da verdiğim Kanadalı kurşunkalemi ne yaptın?” diye. İyi ki, açıkça “kıçıma soktum!” demedi, sadece yanıtsız kaldım…) 7.6.2016

Kategoriler:Uncategorized
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

